Gode tips til hjemmetræning

178
0
SHARE

De hyperlænker du finder i dette indlæg er af kommerciel karakter og dermed er indhold og link af betalt karakter.

Corona virussen har ramt verden og Danmark hårdt, og der er mange ting, der langt fra er som de plejer. En af de ting der har ændret sig, er måden hvorpå vi kan dyrke motion. Da Statsminister Mette Frederiksen lukkede landet ned, var motionscentre ikke overraskende en af de ting der blev lukket. Der er også mange der spår, at der går en rum tid, inden de igen må åbne. Der er givetvis en relativ høj smitterisiko med mange flader der bliver berørt, svedige kroppe og lignende.

Hvis man er vild med at træne, er der derfor også en god sandsynlighed for at man er presset for tiden. Det har fået mange til at begynde med hjemmetræning, og hvis man ellers er lidt kreativ og gerne vil investere lidt, så kan man faktisk stort set træne hele kroppen fra sin stue. Hvis du køber de rigtige træningsredskaber, i form af træningselastikker, lidt håndvægte og lignende, kan du nemlig sagtens træne effektivt.

Hvis målet er fedtforbrænding er det blot at træne med gode programmer og så ellers komme ud og løbe eller cykle. Så er du godt på vej indtil centrene åbner igen på et tidspunkt.

Gode råd til dig der vil træne hjemme

Det bedste råd til dig der gerne vil i gang med at træne hjemmefra, er at du laver det til en rutine. Sæt det i rammer og skema. Sig til dig selv at du skal træne eksempelvis træne mandag, onsdag kl 19 og søndag kl 16 – sæt det i kalenderen.

Det kan være lidt at udskyde det, hvis du ikke tager det lidt seriøst.

Der er mange fitnesscentre og personlige trænere der laver videoer, som viser dig hvordan du effektivt kan træne hjemme fra stuen. FitnessWorld laver eksempelvis nogen, hvor de fleste kan være med. Herunder kan du se en af dem, og ellers kan du blot søge på hjemmetræning på youtube, så finder du en masse.